Alege o destinație:

sâmbătă, 9 mai 2015

Internet mobil nelimitat în Barcelona? Și accesibil? Da, se poate!

     Să pleci astăzi undeva în străinătate fără să te asiguri că ai acces la Internet e ca și cum pe vremuri ai fi plecat în călătorie fără ghid și hartă. Pentru noi, sau ca să fiu drept, pentru mine mai mult :) să nu am acces la Net și să nu pot împărtăși pe FB imaginile și experiențele atunci când se întâmpla este un sentiment pe care doar peștele scos din apă poate să îl aibă, așa că m-am documentat serios înainte și am comparat toate variantele posibile. Nu mai pun la socoteala importanța conectării permanente pentru folosirea hărților și indicațiilor de transport oferite de Google, plus ghidurile online și convorbirile telefonice VOIP.

     Am luat în calcul în primul rând variantele de Net în roaming oferite de Orange la această dată. Încă e jale pe partea asta. Dacă în materie de convorbiri și SMS-uri ofertele au devenit mai pământene, în materie de Net în roaming tarifele sunt foarte mari încă, în condițiile în care pentru 500 MB valabili 5 zile tariful actual e de 20 euro cu tot cu TVA.

     Apoi m-am gândit la varianta de a cumpăra de acolo imediat ce aterizăm o cartelă prepay de Net pe care să o instalez într-unul dintre smarturile noastre pe care să îl configurez ca punct de acces, dar asta însemna ca unul dintre noi să nu poată primi nici SMS din țară, nici apeluri. Varianta cade, în consecință, deși tarifele erau rezonabile. De pildă, de la Lycamobile puteam cumpăra o cartela cu 2 GB pentru 14 euro sau 3 GB pentru 25 euro.

     A treia varianta la care m-am gândit a fost să cumpăr din țară un router 3G wifi la care se poate introduce direct cardul SIM, iar odată ajunși în Barcelona să cumpăr cartela și să-l configurez. În felul acesta am fi avut Net permanent amândoi. Am urmărit device-ul acesta: TP-Link M5350, care la data căutării era în jur de 280 lei. Scump, am zis eu, având în vedere că nu plecăm atât de des în străinătate, cât să se justifice, plus că la asta se adaugă și prețul cartelei în țara unde îl folosești.

     Căutarea a luat sfârșit în momentul în care am descoperit WIFIVOX. Acesta este un serviciu de închiriere a unui router 3G wifi (aparatul este exact modelul urmărit de mine anterior) cu TRAFIC NELIMITAT, pentru care plătești 7 euro pe zi de închiriere. L-am contractat online și am plătit cu cardul fix 28 euro pentru 4 zile. Ți-l livrează la hotelul unde te cazezi și tot acolo îl și predai la plecare.

   
     Trebuie să menționez aici și serviciul Barcelona WIFI
oferit de autoritățile locale, care poate fi folosit gratuit, însă cu anumite limitari, în multe locații cultural-educative și instituții publice (la data publicării articolului, erau anunțate peste 700 de zone cu acoperire). Pur și simplu, este o rețea wifi la care te poți conecta urmând instrucțiunile pe care le găsești pe pagina de prezentare. Fiind un serviciu public gratuit el oferă doar o viteză de 256 kbps, evident descurajându-se astfel folosirea lui în scopuri de Youtube sau FB :)

     În final vă voi împărtăși scenariul de folosire a Netului mobil cât timp ne aflăm în Barcelona. Pentru a nu purta grămezi de hărți și ghiduri, voi folosi la greu Google Maps atât pentru orientare, cât și pentru recomandări de transport cu metroul și autobuzul. Voi folosi aplicațiile de tip Ghid oferite de autoritățile locale catalane și voi profita de serviciile celor de la Tripadvisor prin intermediul aplicației lor. Nu îl ultimul rând, vom vorbi la greu acasă, cu băiețelul nostru care rămâne împreuna cu mama-soacră, prin intermediul aplicației UPC Phone prin care și ei ne vor putea suna oricând. Detalii despre aplicațiile selectate pentru Barcelona aflați din postarea mea pe temă.

     L.E. (după călătorie): citește postarea ulterioară despre experiența desăvârșită avută cu WIFIVOX si UPC Phone.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul va apărea doar după moderarea lui de catre autor.